Jestem po rozmowie i negocjacjach z Kierownikiem Serwisu. Bardzo rozsądny człowiek. W każdym razie podjąłem decyzje o sprawdzeniu rozrządu w ASO. Decyzja, czy słuszna okaże się za jakiś czas.
2004 Renault Thalia 1.4 RT,
2008 Citroen Xsara Picasso 1.6 Exclusive- nadal w użyciu
2009 Renault Clio MTV 1.4
2010 Skoda Octavia IIFl 1.4 TSI Ambiente
2016 Skoda Octavia III 1.4 TSI Ambition + Amazing + kilka ficzerów
Zapaliła się kontrolka check engine i silnik pracował tak jakby na trzech cylindrach.
Po zgaszeniu silnika i uruchomieniu go ponownie, kontrolka gasła, a silnik pracował normalnie. Po podłączeniu samochodu pod komputer wyskoczyły te same błędy co u Ciebie tzn. błąd P0300, P0303 (u mnie brak zapłonu na trzecim cylindrze)
czto, napisz proszę na jakim oleju jeździsz (bardziej zależy mi na lepkości niż marce), jak dawno go wymieniałeś, jaki masz poziom oleju na zimnym silniku. Co do Twojego problemu, zastanawiam się czy jest możliwe, że do momentu napięcia łańcucha (kiedy słyszałeś dźwięk),
nastąpił brak synchronizacji pomiędzy wałkami rozrządu i wałem, na tyle duży, żeby spowodować komunikaty o błędach z zapłonem. Nie nastąpiło jednak przeskoczenie łańcucha, co tłumaczyłoby fakt, że silnik obecnie pracuje normalnie.
Olej Castrol Magnetic Pro 5W-40.
Wymiana 5.07.2012.
2004 Renault Thalia 1.4 RT,
2008 Citroen Xsara Picasso 1.6 Exclusive- nadal w użyciu
2009 Renault Clio MTV 1.4
2010 Skoda Octavia IIFl 1.4 TSI Ambiente
2016 Skoda Octavia III 1.4 TSI Ambition + Amazing + kilka ficzerów
Ja wiem, że to nie powinno tak wyglądać, ale już od trzech mechaników słyszałem - należy trzymać poziom oleju w 1.4 TSI na maksymalnym poziomie (sprawdzany na zimnym silniku) i to powinno znacznie zminimalizować ryzyko ewentualnego problemu z rozrządem.
PS.
no coż mamy takie czasy, że mając nowe auta, od początku trzeba myśleć o tym, że może coś się spier.....ć .... :roll:
Ja wiem, że to nie powinno tak wyglądać, ale już od trzech mechaników słyszałem - należy trzymać poziom oleju w 1.4 TSI na maksymalnym poziomie (sprawdzany na zimnym silniku) i to powinno znacznie zminimalizować ryzyko ewentualnego problemu z rozrządem. :
Początkowo pomogło. Teraz nie pomaga. Tak jest u mnie.
Był: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.
Cóż, pomyślicie pewnie, że jestem wariatem, ale ... ponieważ jeżdżę głównie po mieście na krótkich dystansach, rocznie nie przekraczając 10tys. km, wymieniam olej Lotos Synthetic Plus 5W-40 co 5tys. km lub co pół roku. Na początku wymieniałem oleje (Motul, Liqui Moly) 5W-30 co rok, ale doszedłem do wniosku, że finansowo podobnie będzie wymieniać olej dwa razy częściej (tańszy) i być może będzie to jednak zdrowsze dla silnika / rozrządu.
Przeszedłem na olej o wyższej lepkości (5W-40), spełniający oczywiście normę VW 502 00, gdyż na 5W-30 po rozrzedzeniu oleju benzyną (opisywana na forum procedura nagrzewania katalizatora) latem 2 razy odpaliłem auto myśląc, że to już koniec mojego silnika. Podsumowując, trzymam poziom oleju na dopuszczalnym maksimum i obecnie (puk, puk), słyszę dziwny dźwięk przy odpalaniu tylko wtedy, kiedy dopuszczę do nadmiernego rozrzedzenia oleju benzyną (czuć smród benzyny po wyciągnięciu bagnetu oleju). Auto wyprodukowane na początku września 2009 roku, przebieg 39 tys. km.
Co prawda kupiłem w bardzo okazyjnej cenie nastawnik rozrządu i leży na półce, ale mechanik na prawdę znający się na rzeczy (wymieniał już rozrządy w FSI/TSI, choć głównie wspominał o problemach w HTP), stwierdził słysząc kilka odpaleń mojego silnika, żebym się wstrzymał z wymianą rozrządu, tak też więc robię, wymieniając sam olej co 5tys. km. Co będzie dalej, czas pokaże.
LUKI, tak, na pewno ma numer poprawionej wersji. Nie, nie kupiłem go przez Allegro. Chodzi Ci o fakt jego pochodzenia, bo podróbek tej części chyba jeszcze nie ma. Całość wygląda na ori pudełko, w środku nastawnik w zgrzanej folii.
Właściwie nigdzie nie jest napisane że ma to być 5W30. Jedynie opisane są normy jakie ma spełniać.
Ja teraz jeżdżę na 0W30. Żadnych negatywnych efektów nie obserwuję. Obecnie mam nieco ponad 40k km więc niebawem wymiana oleju. Ten który mam obecnie będzie szedł do analizy więc zobaczymy czy ma zachowane parametry.
Przeszedłem na olej o wyższej lepkości (5W-40), spełniający oczywiście normę VW 502 00,
Do 1.4TSI nie powinien byc olej 5W30 z norma 504 00 ?
Olej z normą 504 00 wymagany jest tylko kiedy zamierzasz go stosować w trybie LL. Jesli wymieniasz olej co 15 tys. km. lub rok czasu, możesz stosować olej z normą 502 00.
Dobra Panowie/Panie, wrócę do problemu rozrządu.
Mam obecnie 180200 przebiegu w super niezawodnym rozrządowo silniku.
Co by nie szukać wcześniejszych wpisów po krótce historia rozrządu u mnie.
Przy 94kkm zgłoszenie dobrze znanego nam stukotu, wymiana napinacza, brak poprawy i wymiana nastawiacza/nastawnika (jak zwał tak zwał) i problem minął.
Przy 174/175kkm pojawiła się kontrolka silnika i co 6-8 odpalenie nierówna praca i drgawki przez pierwsze 30-60 sekund. Diagnoza to błędy 000010 i 000022 opisywane już na forum. Serwis dziś potwierdził, że teraz niezbędna jest tylko wymiana łańcucha, napinacza i ślizgów (bez najdroższego nastawnika). Ku informacji Wam piszę, ale gdyby okazało się inaczej po naprawie, to potwierdzę co tam doszło.
Wygląda na to, że po wymianie gwarancyjnej nastawiacza działa kolejne 80kkm dobrze.
witam, a ja mam auto z 2010 roku i przebieg 40 tysięcy i wczoraj wymieniłem napinacz i ła ńcuch. Przyczyna wiadomo, problem z łańcuchem jaest taki: na zimnym mało słychac terkotanie potem znika ten dźwięk. ALe jak wyłaczycie auto na jakieś 15 minut to oelj rozgrzany spływa z napinacza ale łańcuch jeszcze bedzie rozciagnięty i będzie bardzo terkotać. Ja po gwarancji musiałem wymienić i zabuliłęm 1500zł ale skoda pokrywa część wydatków po gwarancji. Ten łąńcuch jest za salby do tego silnika sąd wymieniają na mocniejszy i fakt sprawdzałem, pięnie teraz chodzi. CO do tego oleju to przerabiałem to, nic to nie daje. W aso mi mówili że z tego powodu już kilka silników sierozleciało i kolizja zaworów. Dlatego wymeiniłem by neimieć wiekszych problemów, ale swoją drogą Skoda tyłka dała z tymi silnikami, dziwi mnie tylko jedno: dlaczego po cichu to robi, mogłaby ogłosić akcję wymiany i by zachowała twarz a tak to za dwa lata sprzedaję auto bo na tyle mam gwarancję tej naprawy. I nigdy wiecej VW grupy, przechodze na koreańczyki.
Witam, jeżdżę skodą octavią 2 FL Mint 1.4 tsi Antracyt, pozdrawiam
Była:
Jest:
1) Octavia 1,4 TSI
jak sobie kupię jeszcze więcej aut to będę miał jeszcze dłuższy podpis
matompra u kogo robiłeś wymianę i kiedy skończyła ci się gwarancja?
[ Dodano: Sro 05 Cze, 13 11:28 ]
Diagnoza mojego przypadku - wyciągnięty łańcuch. Do wymiany łańcuch i napinacz. Nastawnik wału ok. ASO czeka na decyzję SAP w sprawie "dobrej woli"
2004 Renault Thalia 1.4 RT,
2008 Citroen Xsara Picasso 1.6 Exclusive- nadal w użyciu
2009 Renault Clio MTV 1.4
2010 Skoda Octavia IIFl 1.4 TSI Ambiente
2016 Skoda Octavia III 1.4 TSI Ambition + Amazing + kilka ficzerów
Może nie w temacie, ale ... silnik 1.4 TSI po raz drugi z rzędu zdobył "prestiżowy" :lol: tytuł Engine Of The Year w kategorii 1.0 -1.4 l.
2004 Renault Thalia 1.4 RT,
2008 Citroen Xsara Picasso 1.6 Exclusive- nadal w użyciu
2009 Renault Clio MTV 1.4
2010 Skoda Octavia IIFl 1.4 TSI Ambiente
2016 Skoda Octavia III 1.4 TSI Ambition + Amazing + kilka ficzerów
no co do tego, że skoda wymieniła łańcuch na pasek, to nie uważam że należy być szczęśliwym,pasek to pasek a łańcuch to łańcuch, jeśli tak samo podeszli do paska jak do łańcucha po pozdrawiam kolegów nowo nabytych modeli, i tak nic nie zmieni mojego osądu co do skody, uważam że powinni zrobić ogólnopolską akcję wymiany i wezwać każdego do wymiany po problemie a tak to wychodzi że po cichu chcą problem rozmienić, to już dużo świadczy o firmie, sorki ale pomimo że to już moja trzecia skoda to chyba podziękuję skodzie, wystarczy nerwów jak na 3 rok użytkowania auta, auto fajne ale firma olewa użytkowników i fanów a to dla mnie wystarczający powód by zmienić obiekt zachwytu, pozdrawiam kolegów
Witam, jeżdżę skodą octavią 2 FL Mint 1.4 tsi Antracyt, pozdrawiam
Była:
Jest:
1) Octavia 1,4 TSI
jak sobie kupię jeszcze więcej aut to będę miał jeszcze dłuższy podpis
2004 Renault Thalia 1.4 RT,
2008 Citroen Xsara Picasso 1.6 Exclusive- nadal w użyciu
2009 Renault Clio MTV 1.4
2010 Skoda Octavia IIFl 1.4 TSI Ambiente
2016 Skoda Octavia III 1.4 TSI Ambition + Amazing + kilka ficzerów
pasek to pasek a łańcuch to łańcuch, jeśli tak samo podeszli do paska jak do łańcucha po pozdrawiam kolegów nowo nabytych modeli
Szczególnie, że nowy 1,4 TSI to konstrukcyjnie (odchudzony-mniejsza waga, zapewne zmienione materiały bo i ich przekroje są mniejsze. Tak się chwali Skoda) inny silnik od CAXA.
Na swoim przykładzie jak narazie mogę powiedzieć, że ani razu nie miałem sytuacji z klekotem rozrządu. Może jest już całkowicie poprawiony. Auto jak i silnik jest z listopada 2011r., przebieg niewielki troszkę ponad 12kkm na zmienionym przy 7kkm oleju na Fuchsa 5W30 XTL Pro C3. I oby tak dalej
Co do nowych silników to z półtora, dwa lata chyba trzeba jeszcze poczekać na opinie o silniku :idea:
O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
12k km zdecydowanie za mało żeby komentować. To że przejechał taki przebieg bez problemów to dość mały wyczyn :-) zobaczymy co będzie po 100k km i więcej...
To co napisałem to nie w tym celu żeby się chwalić :szeroki_usmiech
Zamieszczone przez shado
12k km zdecydowanie za mało żeby komentować. To że przejechał taki przebieg bez problemów to dość mały wyczyn zobaczymy co będzie po 100k km i więcej...
To życzysz mi aby już rozrząd zaczął rzęcholić :!: :?: :P
A ja się łudzę, że mam już poprawiony rozrząd :idea:
O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz